








![]() |
| Bosa-setä toivottaa kaikille oikein hyvää wappua! |
Pitkästä aikaa sain jonkin käsityön valmiiksi. Minulla oli kesän aikana eräs työläs virkkausprojekti, mutta siinä tuli vähän mutkia matkaan ja jätin sen toistaiseksi kesken. Ehkä joskus teen sen valmiiksi ja sitten kerron tänne, mitä siinä kävi. Tämä amigurumi sen sijaan onnistui todella hyvin; se on söpö ja tunnistettava.
Toinen tämän kesän projektini oli paikata aukko sivistyksessäni ja katsoa Star Wars -elokuvat. Katsoin siis episodit I-IX ilmestymisjärjestyksessä. Leffat innostivat minua virkkaamaan lempihahmoni, R2-D2-droidin, jonka virkkaamista olen miettinyt jo pidempäänkin. Näin elokuvat ensimmäistä kertaa vasta nyt, mutta R2-D2:een tykästyin jo lapsena katsellessani, kun pikkuveli pelasi Lego Star Wars -peliä PlayStation 3:lla. Leffojen katsomisen myötä tykästyin myös R2-D2:n aisapariin C-3PO:hon, jonka luonne perustuu pitkälti sen tapaan puhua. Lego-hahmot eivät puhu, joten se ei päässyt oikeuksiinsa pelissä.
Käyttämäni ohje löytyy YouTubesta ToyGurumi-nimiseltä kanavalta (linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=rJ0fwX-ZGU4). Seurasin ohjetta muuten, mutta muokkasin pään värinvaihtoja ja kirjailuja miellyttämään omaa silmääni enemmän. En käyttänyt päässä harmaata lankaa ollenkaan, koska sitä ei ollut varastoissani ja mielestäni amigurumi näyttää hyvältä sinivalkoisena. Uusi asia, jonka ohjeen ansiosta opin, oli ranskalainen solmu (French knot). Sitä käytettiin ohjeessa punaiseen valoon, mutta käytin sitä itse myös pään mustiin yksityiskohtiin, koska minulla ei ole turvasilmiä. Lisäksi jätin kehon alla olevan kolmannen jalan pois, koska sehän on esillä vain droidin liikkuessa. Yllätyin positiivisesti kun huomasin, että tämä amigurumi pystyy seisomaan kahdella jalalla ilman tukea. Kolmas olisi ollut ylimääräinen. Ohjeessa jalat kiinnitettiin siten, että niitä pystyy liikuttelemaan. Kokeilin tuota kiinnitystapaa, mutta en saanut jalkoja omaan makuuni tarpeeksi tiukasti kiinni, joten kiinnitin ne perinteisesti.
May the force be with you.
Pride-kuukauden kunniaksi virkkasin lisää sydämiä. Bisydän on kaverille ja lisäksi halusin kokeilla, miten sydän toimii kuudella värillä. Se näyttää hyvältä myös 6-värisenä, vaikka aluksi epäilin toimisiko se. Kuvassa se ei kyllä näytä niin hyvältä kuin livenä. Näitä olisi kiva tehdä vaikka myytäväksi, mutta en oikein tiedä, miten kaikki siihen liittyvät säädökset menevät. Sydämet on tuttuun tapaan tehty Lilleliisin ohjeella, johon pääsee tästä linkistä: https://www.lilleliis.com/amigurumi-crochet-freebies/amigurumi-heart-pattern/. Hyvää pride-kuukautta kaikille!
Muutama viikko sitten sain isältäni mielenkiintoisen pyynnön: voisinko virkata hänen serkulleen pipon 50v-lahjaksi. Juhlien teemana on 90-lu...